Recenze deskové hry Jízdenky, prosím! Výhybka

Jízdenky pro jednoho_01

V naší deskovkové rubrice jsme vám už ze série Jízdenky, prosím! představili jednu z menších verzí, Jízdenky, prosím! San Francisco, (recenzi najdete zde) a nedávno i junior verzi Jízdenky, prosím! Vlak duchů (recenzi najdete zde). Než ale štípneme našimi recenzentskými kleštičkami ty dospělé, máme tu ještě jednu výhybku… Doslova, a to obrazně i fakticky!

Jízdenky, prosím! Výhybka je totiž skutečně přeřazení na úplně jinou kolej, kde místo zabírání tratí a spojování zastávek na mapě řešíte logické rébusy coby správce depa! Těch je celkem čtyřicet a skládají se ze snahy dostat lokomotivy a různobarevné vagóny z jednoho místa na druhé během k tomu určeného počtu tahů. Každý přitom můžete splnit na tři úrovně obtížnosti reprezentované minimálním počtem tahů, které k jejich splnění budete potřebovat. Za jeden tah se počítá jeden posun jedné lokomotivy jedním směrem z bodu A do bodu B. Můžete napojovat nebo odpojovat vagóny případně je tlačit před sebou, ale jakmile se jednou rozjedete, už nemůžete dělat zastávky. Depo je pak pro větší přehlednost rozdělené na jednotlivé úseky, na kterých musí na konci každého tahu stát všechny vagóny i vlaky. U složitějších zadání pak do hry vstupují ještě rozbité koleje, které vám blokují některé cesty a musíte brát v potaz i směrování jednotlivých vlaků. Vydatná potrava pro vaše mozkové závity zaručena!

Kde ale tahle hra skutečně vyniká v rámci jejího zpracování! Autoři klidně mohli vzít klasickou kartonovou hrací desku, k tomu skládací ukazatel kol a hra by s nimi fungovala úplně stejně dobře. Jenže oni řekli ne a Výhybku vypustili do světa v podobě vysoce kvalitního plastového kolejiště se zabudovaným počítadlem tahů! A to ještě není to nejlepší! Pod hrací plohou se totiž nachází vysouvací šuplík se všemi komponenty! Je to naprostá paráda, obzvláště za těch cca šest stovek, které za to v obchodech chtějí! Pochválit je třeba i hladkost, s jakou jednotlivé vláčky a vagóny jezdí po lištách. Nic nedrhne ani jinak neznepříjemňuje přesuny. Karty jednotlivých rébusů jsou pak sice tenčí, než by se nám líbilo, ale to je daň za kompaktní jednotné zpracování celé hry. Kvalitnější a tlustší papír už by se zkrátka do spodní přihrádky nevešel! Jediné, co tady lze vytknout je tak fórovější rozkládací návod namísto toho, aby tvořil hezkou brožurku, se kterou by se lépe pracovalo a balení, ve kterém si hru odnesete z herního obchodu. To patří zpracováním do kategorie po rozbalení vyhodit a ještě mohlo být s klidem poloviční. Nějaká pěkná malá krabička by tu odvedla daleko lepší a k přírodě šetrnější práci, ale co si budeme nalhávat, obal v regálu prodává…

Jízdenky, prosím! Výhybka jsou ideálním společníkem na cesty pro každého milovníka logických hlavolamů! Vejdou se vám do každého zavazadla, rozložené je máte za minutu a stejně tak rychle je zase složíte a frčíte dál. Fanoušci klasických Jízdenek jí sice možná na chuť nepřijdou, pokud ovšem chcete pořádně potrápit své mozkové závity a máte rádi vláčky, tohle by mohl být kousek přesně pro vás!

• drobné detaily na hrací ploše
  • kvalitní zpracování komponent
  • vysoce kompaktní balení ideální na cesty