Proč už není RE-PLAY co býval!!!?

00291.MTS.00_00_06_01.Still001

Od února jsme spojili RE-PLAY a TUTORIAL a z hardcore herního pořadu se stal více mainstreamový pořad. Tuto změnu násilím neprosadila Prima, pro tuto změnu se rozhodla produkce pořadu, neboť dělat Hardcore pořad pro hráče je momentálně v televizi neudržitelné. Naopak, Prima měla velký strach co se stane se sledovaností, zda už poslední hardcore hráči neodejdou a RE-PLAY půjde do věčných lovišť.

Zatím to vypadá, že risk vyšel a sledovanost se nejen udržela, ale šla nahoru, ne rapidně, ale šla. Cílovka COOLu se za 13 let, co RE-PLAY vysílá, změnila a na svět přišly sociální sítě a hlavně YouTuber a streaming. Víte, že když RE-PLAY začínal na COOLu, tak ještě nebyl ani instagram na Androidu? Pamatuji si jak jsem s Bětkou kroutil hlavou nad tím, proč mám dělat storíčko, které za 24h zmizí. Víte že první díly Re-play byly na Vimeo, neboť YouTube neuměl nahrát víc jak 15 min?

Proč už nejde dělat pořad v TV pro Hardcore hráče?

Je to prosté. Gaming ovládli streameři a Youtubeři, říkejme jim influenceři. Všeobecně poklesla důvěra k novinářům a to i herním a kdo se nestal influencerem, jako by nebyl. Když RE-PLAY začínal, nestačili jsme si vybírat, co v pořadu ukážeme, distributoři se předháněli kolik konzolí dostaneme a jaké příslušenství. PSVR mi dokonce přišlo s krabicí, kde bylo vyryto moje jméno. Presskity jsme měli v každé poličce a když jsme chtěli do soutěže nějaké hry, dostali jsme desítky kusů.

Na obrázku můžete vidět několik PP. Notebook, dva placený plakáty v pozadí a v týdenní soutěži drahý mobil a 10! her Dirt 3. Nebyly to úplatky, ale dárky, které jsme mohli rozdávat. Za celou svou kariéru jsem nezažil aby nám někdo nutil upravit hodnocení recenze. Před RE-PLAYem na COOLu byly spoty na Battlefieldy, na jiné hry od Cenegy a EA třeba dělalo vše proto, aby se dostali do pořadu s nějakým Preview a tak dělali všechno možné pro exklusivní obsah.

To vše je pryč. Nejen že Presskity dnes nedostávají novináři, ale dnes už je problém dostat od distributorů hry na recenze.

Někdy dokonce vidíme jak streamer se 400! lidmi online na streamuje -hraje- týden s předstihem hru, kterou jsme ještě ani do redakce nedostali. Rozbaluje na streamu presskit, dropuje fanouškům klíče a často je dokonce placen aby hru hrál aspoň tři hodiny a to za takovou částku, která by pokryla výrobu pořadu na půlku měsíce.

Když jsme přešli z televize Public na Prima COOL, tak nám sony do redakce poslala 3 konzole a 6 ovladačů. My si nakoupili grabovací krabičky a všichni byli happy. Xbox nám dokonce poslal i drátové ovladače navíc pro X360 jako bonus abychom nemuseli nabíjet (kabel měl snad 5m!). Konzole do soutěží jsme dostávali po XX kusech a když vyšla PS VITA měli jsme jich v soutěži 7!

Dnes máme v redakci jednu PS5 konzoli a PSVR2 jsme dostali jen na týden půjčený. Kdybychom jsme chtěli PSplus, museli bychom sepisovat elaborát, proč to potřebujeme a jak to vůbec využijeme. Směšné, že? Investice do reklamy v RE-PLAY od herních distributorů za poslední tři roky nepřevýší částku 40 000 Kč, což je mnohem méně, než dostane streamer za 3h hraní hry, která u nás dostala 4/10. Tento trend není jen v herním světě, nejsme v tomhle výjimeční.

Nebrečíme, přizpůsobujeme se

Může to vypadat jako když brečíme nad rozlitým mlékem, ale není to tak. Díváme se dopředu a zkoušíme nové formáty a oslovujeme neendemické partnery. Pokud bychom pořad neměnili, a stále ho nevyráběli low cost, tak už tady dávno není. Proto se v pořadu objevuje Suchánek, zajímavý host, který nutně není nerd, geek nebo hráč. Dostáváme to od „hardcore fanoušků“ sežrat ovšem nic moc s tím neuděláme. Čísla se zatím v televizi točí správným směrem a nějaké sponzory také máme. Bez nich by pořad nebyl vůbec, Prima ho nedotuje. Vize je taková, že pokud by si díky sledovanosti pořad vydělal víc peněz, investovali bychom ho do obsahu na YouTube.

RE-PLAY si za 13 let prošel několika krizemi. Odešli hlavní moderátoři s celou redakcí do vlastního pořadu (ovšem déle jak tři měsíce nevydrželi). Kvůli obchodním machinacím a jednoho podvodu jsme přišli také o všechny sociální sítě (teď se jmenují Reconnect) – tím přišli o spousty inzerentů a zatím jsme to všechno přežili. Jestli přežijeme i rok 2023/24 se uvidí, může přijít ještě větší krize než je covid a válka. Budeme bojovat dál a dokud to půjde, tak pořad vyrábět podle nejlepšího vědomí a svědomí.

Vojtěch Novák

Podobné příspěvky