Recenze deskové hry Jízdenky, prosím! Vlak duchů

Vlak důchů_01

Máte menší děti, neodbytného bratrance nebo sestřenici případně jakýkoliv jiný potěr sápající se po vaší sbírce deskovek a potřebujete téhle popravčí četě předhodit nějakou obětinu, u které sami neumřete nudou? Tak to pro vás máme řešení, odjíždí z pátého nástupiště přesně ve tři hodiny!

Jízdenky, prosím! Vlak duchů jsou junior verzí na v České republice neskutečně populární sérii, ze které už jsme v naší rubrice deskových her nedávno měli jednu z menších verzí, Jízdenky, prosím! San Francisco, (recenzi najdete zde) a název které snad už uhádnete sami!

Pravidla jsou nicméně oproti kompaktní verzi Jízdenek ještě jednodušší! Cílem je být prvním, kdo získá šest karet jízdenek. K tomu je třeba spojovat body na mapě dle pokynů nacházejících se na jednotlivých kartách jízdenek. Abyste mohli obsadit trasy, které jsou k tomu nezbytné, musíte mít k v ruce dostatek karet povozů stejné barvy, jako má daná trasa, nebo ty chybějící doplnit kartami lokomotiv sloužících jako univerzální žolíky. V každém tahu pak můžete buďto obsadit trasu nebo si líznout dvě další karty povozů. Kary jízdenek můžete mít u sebe vždycky jenom dvě, a když náhodou nebudete některou moct splnit, můžete si obě karty v rámci svého tahu coby speciální akci vyměnit. Pokud se vám povede spojit pobřeží s temným lesem nacházejícím se na druhém konci mapy, získáváte automaticky kartu kolednického bonusu. Ta se počítá jako jedna splněná jízdenka. Spojením radnice s kryptou respektive se strašidelným sídlem navíc dostanete po dvou kartách povozů jako bonus. Žádné velké taktizování, extra vrstvy hratelnosti ani počítání, zkrátka ideální zábava pro caparty na pár desítek minut! A to je všechno, což je vlastně zároveň hlavní problém celé hry… Nebo alespoň když u ní náhodou bude sedět kdokoliv jiný, než její cílovka. Jenže na druhou stranu pro nás ostatní jsou tu velké Jízdenky a na něčem děcka začít musí a pořád je to o několik řádů větší zábava, než člobrdo!

Pochválit je nicméně třeba zpracování. I když jde o hru pro děti, na ničem se tu totiž nijak nešetřilo! Kvalitní plastový insert umožňuje rychle připravit novou partii a celá řada dospělých deskovek by ho Vlaku duchů mohla závidět! Karty, hrací deska, i plastové povozy taky nejsou z levného kraje a nechají dost líbit. Samotná hra přitom zdaleka není z nejdražších a vyjde vás v průměru jen na nějakých osm stovek! A to není špatná cena za to, že vaše deskovkářské poklady zůstanou v bezpečí před novou generací!

Jízdenky, prosím! Vlak duchů oceníte hlavně podle toho, kolik máte okolo sebe menších dětí. I tak si ovšem zachovávají základy toho, proč je tahle série tak moc populární a pro svou cílovku funguje na jedničku. Jen na ty dospělé deskovkářské sleziny si ale raději pořiďte některou z velkých verzí Jízdenek.

• můžou hrát i menší děti
  • dokáže zabavit i některé dospělé
  • kvalitní zpracování komponent i insertu