Recenze: Uncharted: Legacy of Thieves Collection (PC)

Uncharted Legacy of Thieves Collection_

Už od dětství ho hledáme v každém artefaktu. Na zdi si lepíme plakáty jeho podřadných konkurentů a před spaním ho smutně vyhlížíme z okna. A o těch výpravách na hřbitov radši nechtějte slyšet. Teď se konečně naše vzhlížení k modle vyplatilo. Ano, také tomu nevěříme, ale nekorunovaný král zlodějů vlétnul mezi PC hráče. Otázkou je… Stojíme o něj pořád?

Důvod? Kdejaká baba ukázala, že si místo domácích prací chatuje s Larou Croft a tím pádem dokáže slavnému Nathanu Drakeovi srovnat víc než jen přebujelé ego. Jestli on nám ten Maverick dobrodružného světa v té čtyřce už příliš nezestárl… Má problémy s rovnou chůzí… neudrží se na stěně… pořád mu někdo musí pomáhat… neustále sebou nechá vláčet… a nerozumí herním klasikám. Skutečně je tohle ten dlouho hledaný poklad?

To si pište, že JE! Protože všechny jeho slabosti dělají z Nathana lépe uvěřitelného hrdinu, kterého si okamžitě… zamilujete! Není to ten správňák ze skautu, není ani pacifista z první linie demonstrací a jeho štěstí se často obrací pozadím čelem. Je to zkrátka obyčejný milovník historie dotlačený okolnostmi za hranice zákona. Jako když Benjamin Gates musel ukrást deklaraci nezávislosti. Jen tentokrát se putuje po celém světě, čímž se dává na odiv dobrodružnost značky Uncharted.

Nová trilogie Tomb Raideru odpustí, ale tady je pouhou pohlednicí z exotického výletu. Hledání pirátského pokladu křižuje globus křížem krážem a vy se zatajeným dechem sledujete nikdy nevysílané dokumenty Davida Attenborougha z míst, o kterých Alan Quartermain ani neslyšel. Míra detailů je neskutečná. Originální atmosféra každého koutu planety volá po okamžitém zabookování letenky. Jen tak. S lanem… a nabitou devítkou.

Velkolepé výpravy se totiž neobejdou bez překážek. Na ty logické stačí pozornost a večerní škola s MacGyverem, na ty dvounohé pak dobrá muška. Uncharted je hodně akční. Bez povědomí o předešlých dílech možná až příliš, ale k naturelu hrdiny to jednoduše patří. Nám k Nathanovivíc sedí kradmý přístup, ale ten bohužel kazí velice špatná umělá inteligence. Lékař by nepřátele označil za mentálně retardované… my jim říkáme jemně… flegmatici… protože je nic nezajímá. A to včetně jejich blížícího se konce nebo nálezu mrtvoly.

Přesto je velká škoda, že se na PC seznamujeme s Drakeem a jeho rodinou až teď. S nejistým výhledem na nové uchopení kultovní Lary Croft, s Indym od autorů Wolfensteina v nedohlednu a s dávnou vzpomínkou na Ezia, se Nathan stává posledním dobrodružným hrdinou hodným tohoto označení. Legendám pomalu zvoní umíráček, tak tu PlayStationovousnad nevidíme naposledy!