Recenze: Grounded

Grounded_

Jak se asi na svět dívá taková moucha? Nebo třeba mravenec? Že Vás to nikdy nenapadlo? Zavítejte do království hmyzu a buďte té lásky, repelent nechte doma.

Ve hře Grounded se zmenšíte na velikost špendlíkové hlavičky a nejen vy. Na mapě, kterou tvoří v celku obyčejná zahrada za domem, se nachází různá výzkumná zařízení a mezi nimi i scvrknuté laboratoře. Vstup do nich mnohdy bývá chytře skrytý a tak je na vás, abyste zapojili kreativní myšlení a za použití herních mechanik se dostali dovnitř. Věřte nám, že tam chcete! Jak by se vám líbilo najít na začátku hry jen tak kvalitnější sekeru, hmm?

Doufáme, že jste si užili být na vrcholu potravního řetězce, protože vaši roli nyní převzali místní predátoři, jako třeba tohle… pracovně ji říkáme Velká Tlustá Mamča, ale je čistě na vás, do čeho ji budete nadávat, až na vás nečekaně vybafne ze tmy! Pokud tady něco náhodou není agresivní, umí se to setsakramentsky dobře bránit! Mimotechnická pomůcka… Všechno, co je vám po kolena, je bezpečné lovit… to ostatní? Hodně štěstí.

Nenechte se zmást tím, jak Grounded na první pohled vypadá… Dokáže totiž pořádně zatopit i ostříleným expertům na survival hry, kteří se nebojí postavit osminohým monstrům. Nebojte, vývojáři samozřejmě myslí i na nás, ztracené případy, které doma na miniaturního pavouka berou plnou polní. Odložte tedy vysavač, noviny, koště a zbraně hromadného ničení. A jestli vás pohled na „Oduly“ děsí, stačí si zapnout mód pro sraby. Souhlasíme, že porazit levitující kapku čehosi lesklého jednoduše není to pravé ořechové, ale u nás to zabralo!

Systém brnění a zbraní je obohacen možností vylepšování pomocí brusných kamenů, vyráběných z cenných surovin. Brzy zjistíte, že i když máte sebelepší brnění, důležité jsou hlavně bonusy, které přidává, a tak budete svou výstroj často měnit nepřítele od nepřítele. Zbraně jsou pak stabilnější záležitostí, a když jde opravdu do tuhého, vždycky můžete využít pasti.

Stavění je občas krkolomné, ale nejde o nic hrozného. Budovat můžete prakticky kdekoliv, například chatku 2 plus kk na kořenech stromu s velkou kuchyní a panoramatickým výhledem na zbytek zahrady, pro lepší plánování výletů za materiály.

Grounded nabízí spoustu obsahu protkaného zajímavým příběhem, který pořádně popustí uzdu vaší fantazii. Pokud neradi hrajete sami, určitě oceníte i kooperativní mód až pro 4 hráče. Co se týče technické stránky, po X hodinách hraní jsme našli jen levitující kapku rosy a občasně se teleportující brouky… Na ty bacha, je jim úplně jedno, že nehrají podle pravidel! Rozhodně je to líbivá hra, ke které se rádi budeme zas a znova vracet i přes to, že brutálně nenávidíme tarantule… A to je co říct!