Recenze: MADiSON

MADiSON_

Zase ty hororovky, no jo… Znáte to… jednoduchá zápletka, bubáci, kteří jsou spíš směšní, okoukané lokace a tuna ohraných jumpscarů… Hráči se tak právem bojí zajetého klišé. MADiSON ale naštěstí patří k těm lepším zástupcům svého žánru!

V téhle hře se ocitáte v kůži démonem posedlého muže. A zatímco se snažíte vymanit z jeho spárů, řešíte hromady hádanek a prostřednictvím audio kazet se seznamujete s tajemstvím své rodiny stejně jako s tím, co vás to vlastně sužuje. Stáváte se otrokem svých představ a pohybujete se v jejich zhmotnělých podobách. Není tak divu, že dům nemá okna, mění svou podobu, nebo že ve sklepě jsou dveře vedoucí do studny, která vás vyplivne kdesi v podzemí plném mrtvol. Jak se rozpadají lokace, ve kterých se pohybujete, rozpadá se i vaše tělesná schránka.

Atmosféra se hře rozhodně nedá upřít… Bohužel ji zabíjí občasné zákysy. Ne vždy je jasné, kam totiž máte jít a navíc není vůbec těžké přehlédnout třeba drobný klíč v rohu místnosti. Napomáhají tomu i bludiště, která spíš než atmosféru pomáhají budovat frustraci a ruší plynulost hratelnosti i samotného příběhu. Na druhou stranu hra nechává dostatečně napnuté momenty, než zaútočí nějakou klasickou lekačkou, a to se nám líbí. Vytváří to určité napětí, které je příjemnou změnou oproti všemu tomu nonstop strašení z jiných titulů.

Po technické stránce sice není MADiSON perfektní… pár bugů jsme tu našli… nejde ale o nic zásadního, co by vás mělo odradit od hraní. Jen to celé mohlo být o něco delší a používání fotoaparátu mohlo působit méně jako doplňková minihra. Už jenom díky proplétání různých časových linií jde nicméně o hru, která za těch pár nových šedivých vlasů na hlavě stojí!