Recenze: Evil West

Evil West_11

Daleko od Van Helsinga, půl století před Hellboyem a dlouho před tím než se zrodil Blade, střežili bezpečí západu agenti Rentierova institutu. Ti s nasazením života regulovali počty krvelačných násosků, a tak udržovali příběhy o nočních pijavicích v rovině legend a mýtů. Jenže s příchodem průmyslových revolucí, elektrifikace a strojní výroby začíná mít lidský druh tak trochu navrch, což se nelíbí pokrokovým upírům. Po jejich malé vzpouře dochází k útoku na klíčovou infrastrukturu s plánem zamořit zem otců zakladatelů smrtící nákazou. A možná by se to i podařilo, nebýt města Calico a pěkně nas… supeného Jessiho.

Rok 2022 patřil divoký západ legendám, mýtům, nadpřirozenu a bytostem z nočních můr. Ale pouze Evil West vám umožní se s nimi vypořádat pěkně postaru z ruky do ruky. Autoři série Shadow Warrior pojali boj s krvesaji v oldschoolovém duchu, kde je akce vždy na prvním místě. Hrdina má k dispozici vybavení, o němž se generálu Castrovi mohlo jen zdát. Poháněno Edisonovými vizemi posílá do horoucích pekel to, na co už jsou olovo a hrubá síla krátcí. Díky neustálému vylepšování se akce pořád posouvá do nových úrovní a činí tak z Jessiho hrozbu, před kterou i Drákulovi klapou špičáky strachem. Hratelnost pumpuje oběh tak rychle, že než rozlousknete pár kebulí, vyboxujete nepsaný titul šampiona a nakrmíte havěť bezbolestnou… endorfin naprosto převezme vládu nad vašimi pozemskými schránkami.

Čistění států od rudé náplavy neskutečně připomíná Gears of War. Je brutálně nekompromisní a nebojí se peprné mluvy dávných lovců odměn. Je také přímočaré, bez výrazných žánrových a herních odboček, díky čemuž drží tempo celou dobu v klusu. V určité rovině je i tvrdohlavě zastaralé, neboť primitivní RPG prvky už dávno vystřídaly komplexní hrdinské mechaniky. O ovládání ani raději nemluvíme. A v neposlední řadě je nápadité v designu prostředí, které tváří tvář apokalypse vykresluje ve velkolepých scénách. To vše v béčkovém příběhu, jehož pozadí se tentokrát opírá o reálné historické postavy.

Zatímco Gearsům staromilský koncept drží jak puška v tlamě, v případě Evil West naráží na celou řadu ALE. Tím největším je však obtížnost, jejíž dávkování nasedlo na horskou dráhu, ze které nedokáže seskočit. Z bossů, kterých je už tak málo, se stali jen hodní strýčkové cenící zuby, kdežto běžní nepřátelé okupují místa, která je nutné takticky rozebrat. A to se k prvoplánové rubačce příliš nehodí. Krom logických pasáží se nese v duchu elektrizující pudové akce, kde cokoliv nad rámec výměny zbraní je hanobení barbarského tažení. Ještě k tomu za doprovodu parádního soundtracku, který hraje v rytmu 80. synťáků.

Kolem, okolo a skrz, jde o příjemnou nostalgickou jednohubku, která v kostele nevymýšlí kříž a jde přímo za svým. Což je likvidace Chuckyho sestřenice s hubou od kečupu. Kdyby se vyprávění trochu víc zaměřilo na mytologii děsivých bestií a origin rodiny Rentierů, procházky mezi souboji by dostaly výpravnější nádech. Takhle se nadýchněte hlavně vy, ať nemáte plnou hubu nepřátel. Apropo, dřevěný kůl, česnek a vodu nechte v kuchyni, tyhle ochlasty s nimi nedojmete.