Recenze: Marvel’s Midnight Suns

Marvel's Midnight Suns_

Svět se zbláznil. Už zase… Blade se stal členem okultních emo punkerů… Spider-Man se dal na dráhu DJe… Doktor Strange se válí v bazénku… Wanda chytá špenátové odstíny… a Stark aspiruje na frontmana revivalu skupiny Queen. A tenhle cirkus dirigujete vy… Ze starého opatství pod dohledem seniorky a starobylé duše tety Agáty, Stan Lee nás ochraňuj, jestli tahle parta je opravdu tou poslední nadějí lidstva…

RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT VE VIDEU!

Svět totiž dobývá pradávné zlo, které si pomalu ale jistě podmaňuje jak legendární padouchy, tak osoby tíhnoucí k Mirku Dušínovi. Slavní Avengers se stávají nedobrovolnými exilanty v dimenzi, kde musí najít nejenom klíč k plánu na záchranu světa, ale také cestu k omladině Midnight Suns a společnou řeč s Lovcem, jehož máti právě decimuje Zemi. Že je to složité? Tak to počkejte, až vám opatství otevře všechny komnaty.

Akční RPG, s tahovým soubojovým systémem založeným na kartách, dělá vše proto, aby pláštěnky pozvedla z primitivní zábavy na strategickou extratřídu. Základna superhrdinů není jen místem, odkud se plánují mezidimenzionální převraty, ale především lidským kolektivem plným komplikovaných vztahů. A postava lovce je jeho vícesložkovým vteřinovým lepidlem. Dobré vztahy ovlivňují souhru při soubojích, tudíž je ve vašem vlastním zájmu, aby se opatství stalo radostnou utopií plnou srdíček a lásky! A než se zeptáte… Ano, je to přesně takový opruz, jak to zní…

Sluníčkový úkol by určitě probíhal lépe, kdyby se po každé misi neplnila ta samá rutina. Rozbalit kořist, posbírat suroviny, vylepšit karty, vylepšit základnu, navrhnout přebal komiksu, poslat hrdinu na výlet a jste uhonění jak ďáblův chrt. Bohužel, a co je mnohem horší, v podobném duchu se nesou i souboje. Princip karet a hrdinských bodů je fajn. Dává velký prostor taktice a hojně využívá prostředí jako zbraň. Kompenzuje tím chybějící systém krytí a velice omezené možnosti obrany. Už ale nedokáže vykompenzovat jednotvárnost arén, které v jádru mění jen textury a rozložení prostoru. Stejně tak nezastře podobné bojové techniky hrdinů, které mají základ v několika málo šablonách. Výsledkem jsou neustálé reprízy zdlouhavých představení, která jen zřídka dosáhnou epického měřítka.

Marvel’s Midnight Suns by rádi byli novým XCOMem, ale jsou až příliš opojeni svým komiksovým původem, který chce slavné univerzum prodat i těm, jejichž komiksový vrchol kulminoval s ukončeným předplatným Ohníčku. Dost často tak sklouzávají do textového RPG, kde dění mimo bojiště má větší váhu než jednotka Hydry úplně na hadry. Takhle se o osud světa nehraje. Ani ve filmech, ani v komiksech a už vůbec ne ve hrách…

Podobné příspěvky