Recenze deskové hry Tokaido Duo

Tokaido Duo_01

Ceny v obchodech dál rostou, z částek na složenkách vás jímá hrůza, respirační onemocnění vám klepou na dveře, PlayStation pětky v obchodech pořád nejsou a novou grafárnu už si nejen nemůžete dovolit pořídit, ale ani živit elektrickým proudem? Říkáte si, kdy to všechno skončí? Jak z toho ven? Na tyhle otázky bohužel odpověď neznáme, ale máme pro vás něco, u čeho si budete moct s partnerem nebo kamarádem navodit alespoň na chvilku vypnout a pokud vám zrovna bude přát počasí, dokonce vás to ani nebude stát nic za elektriku!

Tokaido Duo je už na první pohled hra, která vás pohladí po vaší ztrápené duši a rozjitřených nervech. Tahle nádherně zpracovaná verze velkého Tokaida pro dva hráče vás totiž vezme na ostrov Šikoku, který budete objevovat s pomocí tří postav. S poutníkem budete navštěvovat svatyně a zahrady, s kupcem zase křižovat obchodní stezky a snažit se vydělat co nejvíce peněz a s malířem zase vyhledávat místní přírodní scenérie a s jejich pomocí vytvářet mistrovská díla. Všechny tři postavy pak ovládáte pomocí trojice kostek, kterými na začátku každého tahu hráči na střídačku hází. Házející hráč si vybere jednu z kostek pro odpovídající postavu a pohne s ní o na kostce uvedený počet polí. Druhý hráč si následně vybere jednu ze dvou zbývajících a první musí hrát s tím, co mu zůstane. Následně se role otočí a hra pokračuje tak dlouho, dokud jeden s hráčů nesplní cíl jedné ze svých postav.

Každá postava se hraje diametrálně odlišně, ale všechny jsou svým způsobem provázané. Malíř kupříkladu pro úspěch musí ostatním darovat obrazy, poutník zase nemůže stoupnout na políčka okupované jinými figurkami. Vždycky přitom musíte pohnout danou figurkou přesně o tolik políček, kolik je na kostce, zároveň chcete s každou trefit jiná políčka. To vytváří určitý prostor pro taktizování při výběru kostek v rámci každého hodu, i když s žádným zásadnějším škozením nepočítejte. Tady se neválčí, tady se relaxuje!

Na plážích pak můžete získat speciální žetony vln vylepšující vaše postavy. Pokud už ale žádné v nabídce nejsou, můžete si je brát od vašeho soupeře. Stejné pravidlo pak platí pro žeton horkých pramenů, který vám zase po použití umožní využít efekt jedné kostky dvakrát. A to je vlastně všechno. Pravidla se naučíte za chvilku a krabičku sebou díky její kompaktní velikosti zvládnete vzít v podstatě kamkoliv. Takhle nějak si představujeme ideální hru pro dva hráče!

Pokud jde o zpracování tak insert je tu dělaný za pomoci pár kartonových překližek a přestože nepůsobí nijak luxusně, svou funkci plní na jedničku. Hodně pak potěší kartonové desky jednotlivých postav, stejně jako opravdu kvalitní pytlík na žetony obchodu, což není v obou případech standard ani v podstatně dražších deskovkách. Jen těm komponentům se z platíček při vymačkávání moc nechce a musíte tak být hodně opatrní, abyste nějaký náhodou nepoškodili. S tím je spojená i další výtka v téhle oblasti, a to kvalita samotných žetonů. Sice nejde o nic fatálního, ale rozhodně jde o jedny z horších, které nám poslední dobou prošly rukama. Hra navíc svou atmosférou přímo volá po jejich dřevěném zpracování. Za šest stovek si sice není na co stěžovat, za tohle bychom si ale rádi připlatili, stejně jako za kovové mince a pláty zlata. Třeba se ale časem dočkáme sběratelské edice podobně jako v případě velké verze hry nebo to v nejhorším případě jistí 3D tiskárna!

Sháníte deskovku, kterou budete moct hrát ve dvou a neskončí to vraždou? Tokaido Duo je nádherná zenová záležitost! Tak popadněte kostky, hoďte a nechte se unášet proudem…

• kompaktní balení
  • různé možnosti vítězství