Recenze deskové hry Challengers! – Vyzyvatelé

Challengers_01

Jen si to představte… Je krásný den, slunce svítí, ptáčci zpívají a příjemný větřík si pohrává s vlajkou umístěnou uprostřed parku, ke které se žene tyrannosaurus rex, ufo, mořskej panák a filmová hvězda… Ne, to není začátek vtipu, to je běžná situace v karetce Challengers! – Vyzyvatelé!

Až osm hráčů se sejde u jednoho stolu a jenom jeden odejde jako ultimátní vítěz největšího světového turnaje ve vlajkované! Jednotlivé duely snad přitom ani jednodušší být nemůžou! Na jednom z až čtyř bojišť podle počtu hráčů a turnajového plánu určujícího, jak se u nich budou hráči střídat, vyloží první hráči kartu a přeberou vlajku. Druzí hráči pak musí otáčet karty tak dlouho, dokud v součtu nedají stejné nebo vyšší číslo, než má aktuálně soupeřova karta na vrchu jeho hromádky držící vlajku. Přebité karty pak míří na střídačku, kde je přesně šest pozic. Duplicitní karty se skládají na střídačce na sebe, ale jakmile se vám z bojiště na střídačku má přesunout sedmá, prohráváte duel. Stejně tak prohrajete v případě, že vám dojdou karty při snaze přebít protivníkova aktuálního geroje. Takhle se bijete na různých bojištích po celkem sedm kol, následně sečtete fanoušky a dva nejlepší hráči se utkají ve finálním duelu o místo nejvyšší!

Fanoušky můžete získat i efekty některých karet v průběhu samotných bitev. Před každým duelem si líznete pět karet z jednoho ze tří dostupných balíčků podle pokynů ve vašem turnajovém plánu a jednu až dvě podle stejných pokynů si necháte, nebo odhodíte všechny karty, líznete si dalších pět a vyberete si z nich. Pokud dokonce máte dobírat dvě karty, si můžete nechat jednu z první várky a následně si líznout čtyři nové a druhou si vybrat mezi nimi. V dalším kroku pak můžete odhodit libovolné množství karet z vašeho balíčku. Ostatní přitom netuší, co jste si do svého balíčku přidali, dokud to na ně nevytáhnete! Všechny duely se přitom odehrávají najednou, přičemž v případě lichého počtu hráčů pak bude jednomu hráči vždycky dělat protivníka bot. To je zároveň jedna z největších výhod téhle karetky. Zpravidla se neustále něco děje a vy tak nemusíte čekat, až zase dojde na váš tah! Jasně, jsou tu prodlevy, když se nějaký duel nebo výběr nových karet do balíčku protáhnou. Oproti jiným hrám si během nich ale nestačíte ani odskočit na malou!

A jak už jistě všichni, kdo někdy hráli nějakou deckbuilding karetku tuší, právě schopnosti karet dokážou na bitevním poli rozpoutat neskutečná jatka! Karty jsou rozdělené do tří kategorií podle síly a sedmi tématických sad, v rámci kterých se nejrůznějšími způsoby vzájemně doplňují. Máte tu karty manipulující s pozicí ostatních karet v rámci vašeho balíčku, posilující karty, karty navyšující svou vlastní sílu při splnění konkrétních podmínek, karty čistící vaši střídačku, karty generující další fanoušky, karty oživující karty a karty poskytující bonusy ze střídačky se navíc sčítají, takže čím ví kopií dokážete ukořistit a nasadit, tím silnější efekt získáte! zkrátka nikdy nevíte, co váš aktuální protihráč zrovna vytáhne, obzvláště při vysoké míře náhody, se kterou se místní balíčky za chodu staví! Všechny efekty jsou přitom na první dobrou snadno vyhodnotitelné, takže můžete ke stolu klidně usadit i úplné nováčky aniž byste se museli bát, že se budou na bojištích ztrácet.

Pokud jde o zpracování, tak to je ten cca litr, který za Challengers! – Vyzyvatelé dáte, naprosto špičkové! Nádherná odolná krabice, v ní plastový insert, do kterého krásně zapadne a v něm vysoce kvalitní komponenty. Žetony vlajek jsou dřevěné a velké, kartonové žetony fanoušků a trofejí něco vydrží a jednotlivé karty zrovna tak. Jednotlivá bojiště přitom nejsou z kartonu, ale solidního neoprenu! Třešinkou na dortu jsou pak zásobníky na všechny tři balíčky karet. Do těch se karty pohodlně vejdou i s obaly a odhozené kousky v nich mají vlastní prostor! K dokonalosti tu snad chybí jen dřevěné žetony fanoušků a trofejí a vytištěná písmena na zásobnících, na které musíte před první hrou nalepit samolepky. Tady by se mohly ostatní vydavatelé deskovek hodně přiučit, i když na jejich obranu je nutné říct, že zrovna tahle deskovka patří mezi ty mainstreamovější a tudíž se tu snáz rozpustí výrobní náklady.

Challengers! – Vyzyvatelé je skvělá deck building hra, kterou můžete vytáhnout vždycky, když se u vás doma sleze větší parta kamarádů! Je totiž naprosto jednoduchá, extrémně rychlá, neskutečně zábavná a po čertech návyková! Tohle byste si vážně neměli nechat ujít, protože lepší start roku 2023 jsme si snad ani nemohli přát!

• extrémně snadná pravidla
  • během hraní nikdo nečeká
  • špičkové zpracování jednotlivých komponenty