Recenze: Crisis Core – Final Fantasy – Reunion

obrázek_2023-01-24_133037140

Štrůdl nebo žemlovka? Jablka nakrájet nebo nastrouhat? To jsou existenční otázky, kvůli kterým jsou ničena města… nejlepší přátelé se dostávají do chladnokrevného křížku… a i ti nejdrsnější muži při hledání odpovědí propadají smutku. Přitom pátrání po dávném tajemství začalo už před 15 léty a vy v něm teď můžete pokračovat díky remaku Reunion.

RECENZI SI BUDETE MOCI PUSTIT VE VIDEU!

Crisis Core: Final Fantasy VII vzniklo jako vedlejší větev hlavní značky exkluzivně pro PSP a víc než recept na zemlbábu řešilo boj mezi lidmi a korporací. Která ze stran tahala za kratší konec asi netřeba říkat. Z otevřeného ozbrojeného konfliktu vznikl také tajný armádní projekt využívající buňky elitních vojáků pro tvorbu mutantní armády. Bohužel vojáci sami se postupně stávali nebezpečnými bytostmi, jako daň za výzkum, kterou teď někdo musí zaplatit. A hlavní hrdina Zack je účetním kruté uzávěrky, kde není důležité vydělat, ale přežít.

Ani po čtvrt století příběh neztratil nic ze svého kouzla. Jak bývá u Japonců zvykem, je dostatečně epický, má silnou emociální stopu a na pozadí globální krize řeší obyčejné lidské trable jako zradu přátelství… ztrátu rodiny … a zrod lásky. To vše v akčním duchu, kdy jedinou spravedlností je ostří čepele a posledním soudcem se stává magie dávných mistrů. Během putování nepříliš velkým světem pak narazíte i na vedlejší aktivity, z nichž některé mají formu hry a jiné… no radši nevytrhávejme věci z kontextu a nechme je bez komentáře.

Modernizované pojetí se nedotklo jen nové grafiky, vylepšeného dabingu a rozšířeného soundtracku, ale především soubojového systému. Dříve hráli prim pomocníci, jejichž bytostní nebo číselná shoda vyvolala speciální útok. Na tom se nic nezměnilo, ovšem počítadlo útoku už neleze na celou obrazovku a zůstává v rohu. Díky tomu jsou souboje přehlednější a lépe se využívá propracovaná struktura magie. Ta se skládá z několika elementů a nepřeberného množství kombinací a vylepšení. I když se místa soubojů často opakují, samotná akce nikdy neomrzí, a to právě díky dynamice pomocníků a variabilitě kouzel. Vřele doporučujeme plnit vedlejší mise, protože jsou muničním skladem nových útoků a výkladní skříní magických prvků.

Crisis Core: Final Fantasy VII je krásným dárkem k výročí a zároveň ukázkou nadčasovosti celé značky. Kde konkurence teprve objevuje mechaniky, jak do primitivní akce zapojit emoce a osudovost, tam Square Enix dávno vystavěl mohylu pravých hrdinů, pro které je čest víc než sláva. Zároveň se ostatní můžou učit, jak se vedlejší aktivity nenásilně aplikují do hlavní dějové linky. Třebaže desítky misí můžete nechat ležet ladem, byli byste sami proti sobě. Díky odměnám se ústřední postava neustále zlepšuje, čímž roste bojeschopnost společně s charakterem postavy. A v neposlední řadě si připomenete, že Sony měla parádní exkluzivní hry vždy. I na handheld.