Recenze deskové hry Chlupatí zabijáci a jejich první rozšíření

Zabijaci_01

Když nám před nějakou dobou po redakci hopsali labilní jednorožci (recenzi na tuhle šílenou karetku najdete zde), říkali jsme si, že jsme našli svou dokonalou karetní hru pro návštěvy, kterým nechceme zdlouhavě vysvětlovat pravidla a zároveň nám nevadí, když už se nikdy neukážou. Chyba lávky! Chlupatí zabijáci jsou totiž ještě o úroveň větší odborníci na rychlou likvidaci mezilidských vztahů!

Pravidla téhle škodící karetky jsou přitom stejně jednoduchá jako v případě Labilních jednorožců. Ostatně obě hry pochází ze stejné stáje! Vlastně bychom se nebáli říct, že jsou ještě jednodušší! Na začátku si vyberete jednoho ze šesti vůdců patřících k šesti různým povoláním. Na výběr je bojovník, strážce, hraničář, zloděj, čaroděj a bard. Následně každému hráči rozdáte pět karet z hlavního balíčku a vyložíte tři náhodné příšery z balíčku monster. Za třicet vteřin máte hotovo a testování síly vašich vztahů může začít!

Během svého tahu můžete utratit až tři akční body. Za jeden si můžete líznout novou kartu do ruky z hlavního balíčku, vyložit kartu z ruky a použít její efekt, pokud to daná karta umožňuje, případně hodit kostkami ve snaze použít efekt některého z hrdinů ve vaší skupině. Za dva akční body pak můžete v případě, že splňujete podmínky na počet členů vaší party a její složení, zaútočit na monstrum. V takovém případě hodíte kostkami a pokud hodíte dostatečné číslo, případně se na něj dostanete za pomoci efektů vašich karet, monstrum zlikvidujete a až do konce hry získáte jeho speciální efekt! Pokud se vám to nepovede, budete se muset vypořádat s postihem, který dané monstrum působí jako je odhození karet nebo obětování některého z vašich hrdinů. No a za tři můžete odhodit celou ruku a líznout si pět nových karet. Vaším ultimátním cílem je pak buďto zabít tři monstra nebo mít vyložených všech šest povolání včetně vašeho vůdce. Toť vše.

Bylo by to vlastně úplně jednoduché, nebýt ostatních hráčů! Mezi kartami a schopnostmi hrdinů se totiž nachází pořádá hromada efektů zaměřených na ničení nebo kradení cizích hrdinů, snižování výsledných hodnot hodů kostkami a dalších vychytávek, které vám dokážou slušně zkazit den! Modifikátory navíc můžete hrát kdykoliv, když někdo hodí kostkou, a takové tři nebo čtyři body dolů z vás můžou snadno udělat dračí večeři! Jo a pak jsou tu výzvy, které vás potom, co jiný hráč zahraje kartu, umožní vyzvat ho na hody kostkou. Pokud hodíte stejné nebo vyšší číslo, hráč o danou kartu a svůj akční bod, který na ni použil, přijde! Sice to lze u každého zahrání karty udělat pouze jednou, ale i tady jdou uplatnit modifikátory, takže si jistě dovedete představit, že se situace na stole dokáže poměrně rychle změnit v totální chaos, kdy se hráči snaží navzájem si zabránit v dosažení jinak relativně snadných úkolů! Za půl hoďky až hoďku podle počtu hráčů je dílo dokonáno a vy máte možná o pár přátel a kamarádů míň. Zkrátka takový Mario Kart s kartičkami! Jo a dokonce si můžete navrhnout (zkusit to můžete zde) své vlastní vůdce, protože proč ne!

Co se zpracování týče, tak tady vážně není skoro co vytknout! Krabička je nádherně zpracovaná a po jejím otevření na vás vykoukne luxusní plastový insert s dvojicí nádherně vyvedených kostek a kvalitních karet. Manuál sice mohl být udělaný do formy brožurky a ne jenom rozkládacího pamfletu, ale tenhle problém už jsme měli i u jednorožců a opravdu nejde o nic podstatného. O něco horší je ovšem fakt, že do insertu se vám zkrátka nevejdou karty v obalech, ani karty z dostupných rozšíření (s tím počítá jen balení exkluzivní verze, která u nás ale nevyšla). To první s názvem Válečníci a druidi, které obsahuje jednatřicet malých a čtyři velké karty (dvě pro nové lídry a dvě pro nová monstra), už u nás přitom vyšlo a jeho vlastní balení je v podstatě jen karton, ze kterého vysypete nové karty. Ty jsou teda naprosto super o tom žádná, jelení druidi vládnou a společně s válečníky přidávají do hry nové zajímavé mechaniky, i když případě rozšíření už se budete muset zamyslet, zda vám za nějaké čtyři stovky poskytne dostatečný poměr cena/výkon, obzvláště v porovnání se základní hrou… Ale kupujte ho, chceme se dočkat i toho druhého s berserkery a nekromanty stejně jako vánočního speciálu! Na rozdíl od jednorožců navíc nemůžete tenhle problém kvůli kostkám a velkým kartám monster a vůdců vyřešit nákupem samostatné krabičky na karty, což je dost škoda. Za cenu okolo šesti stovek jde ale vážně o detail, který stejně většina hráčů nejspíš stejně ani řešit nebude (to víte, my jsme detailisti a hračičkové).

Sháníte vtipnou a rychlou karetku, ve které můžete otestovat sílu vašich přátelství? Tak to jsou pro vás Chlupatí zabijáci jako stvoření! Jo a jsou v nich jednorožci paladini, tak na co ještě čekáte?

• parádní zpracování
  • extrémně snadná příprava