Recenze: Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Uncharted Legacy of Thieves Collection_03

Nathan Drake si zkrátka nedá říct. Našel už tolik pokladů, že by se klidně mohl doma flákat u Crashe Bandicoota na staré PlayStation a věnovat se ženě. Ale to by nebyl on. Vrhá se po hlavě do dobrodružství, a to klidně opakovaně i s celou partou. Tedy s bráchou Samem, s Chloe i s Nadine.

RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT NÍŽE JAKO VIDEO!

Asi už jste pochopili, kam míříme. Tohle je kolekce dvou posledních dílů Uncharted, tedy čtyřky a Lost Legacy, které vychází upravené nejen na PlayStation 5, ale také na PC. Přesně tak, Uncharted si vůbec poprvé můžete zahrát i na počítačích. Tedy… budete moci… PC verze totiž vyjde o něco málo později.

Jde o remastery, což znamená, že hry byly náležitě vylepšeny. Špatná zpráva je, že chybí multiplayer, jinak ale musíme nové verze pochválit. Na PS5 kolekce využívá SSD disk a načítání je tak prakticky okamžité. Zvuk je ve 3D a využité jsou i nové funkce ovladače DualSense jako jsou adaptivní spouště a haptická odezva. Řízení auta nebo pěstní souboje jsou teď díky tomu poněkud fyzičtější. Grafiku si můžete přepnout podle svých preferencí do režimu se 120 snímky za vteřinu ve Full HD rozlišení nebo do varianty ve 4K rozlišení s nižší frekvencí snímkování.

A mimochodem, pokud vlastníte původní verzi na PlayStation 4, můžete si upgrade koupit výrazně levněji. Je ale otázkou, jestli to hodnotit jako velkorysou nabídku, když podobné upgrady bývají u řady her zcela běžně zdarma.

A jaké jsou to hry? Co vám máme povídat, klasický popcornový blockbuster Uncharted s už notoricky známou a poněkud generickou hratelností. Chvíli běháte a prozkoumáváte okolí, chvíli ručkujete po skalách, sem tam vyřešíte nějakou tu hádanku a občas se porvete nebo někoho zastřelíte. No, občas… dobrák Nathan i Chloe to kosí doslova po desítkách. Však to znáte. Hratelnost už je sice poněkud rutinní, takže znalce série překvapí jen výjimečně, přesto je design naprosto skvostný a výprava bezkonkurenční. Oba díly táhnou dopředu skvělé příběhy a přirozené dialogy včetně českých titulků. V obou také narazíte na řadu silných momentů v čele s bláznivou honičkou, padající věží nebo přestřelkou s vrtulníkem.

Recept na zábavu v podobě Uncharted pořád funguje na výbornou. A zatímco na PlayStation už je to možná přeci jen trochu rutina, na PC půjde o velkou událost. Tam si kolekci Legacy of Thieves fakt nenechte ujít.