Recenze: Marvel’s Spider-Man Remastered

Marvel's Spider-Man Remastered_04

Jak dlouho nám ten démon Manhattanu utíkal? Houpal se ulicemi jak koňský ohon a dělal práci za policii, která jen tloustla u přeslazených donutů. No dobře, tak nebyla sama. Aby toho nebylo málo, vysmíval se nám coby skromný génius, perspektivní žurnalista a dokonce jako dobrovolník v krizovém centru. Ale teď spadla klec. Nebo do čeho se vlastně pavouci chytají. Království konzolových exkluzivit začalo být maskovanému hrdinovi malé, a tak se korunní princ Sony dostal na PC.

Víte, proč je venku takový hic? Protože peklo zamrzlo a své kotle poslalo na zemský povrch ohnivým expresem. Marvel’s Spider-Man skutečně dorazil na počítače a to hned v remasterované kompletní verzi! Ta mu pomáhá smazat čtyřleté vrásky od konzolové premiéry a musíme říct, že takového plastického chirurga bychom taky brali. Cutscény jsou výborné a dobře prodávají detailní textury i věrohodnou mimiku. Chválit zvuk není nutné, protože dabing PlayStation exkluzivit je vždycky na vysoké úrovni!

Při hraní je trochu znát, že pavoučí muž už není úplný puberťák. Replika newyorského ostrova neuspěje v boji s nejnovější napudrovanou konkurencí… bohužel. Za to si ji dává v plynulosti a ladnosti, jakou by mu mohl kde který open world závidět! Nechceme znít jako adventisti pavoučí sítě, ale je v tom jakási… ezoterická volnost a svoboda 60. let. Vlastně už chybí je hipísáci a chraplák Janis Joplin.

Jistě, ortodoxní PCčkáři s kadidlem a myší budou tvrdit, že je tam chudé nastavení grafiky a ovládání se spíš hodí na gamepad. A co jako? Tohle je Spider-Man, haló? Hrdina, který se musí postavit šesti zlosynům, aby pak rozmotal Octaviova zákeřná chapadla a zbavil město jednoho nabubřelého megalomana. Mezitím sníží zločinnost na hodnoty promile, uchrání památky od holubích výkalů a vyřeší problém globálního oteplování. A na rozdíl od Grety na vás přitom neřve!

Zato řvou ostatní, když dostávají od Petera Parkera nakládačku. A to je skoro pořád. Soubojový systém je duší hratelnosti. Takřka až do samého závěru se zpřístupňují nové obleky… udělátka… a chvaty ze stromu dovedností. S variabilitou boje stoupá i obtížnost a jestli si někdy v půlce řeknete, že už se otáčíte jak Pljuščenko, trestanci a démoni vaše ego rychle zchladí. A když ne oni, tak vedlejší úkoly, bez kterých si jen těžko vylepšíte vybavení.

Remasterovaný Marvel’s Spider-Man je ve svém žánru vlastně chudák, protože se ani po letech nemá s kým měřit. Superhrdinské hry posledních let stojí za vyschlou mouchu a jediný protivník, Batman Arkham Knight, je už dost vousatý a temný jak duše starého Osbourna. Ano, i tady se najdou repetitivní úkoly nebo natahovaný závěr, ale díky obrovskému množství aktivit, sympatickým postavám a svižné hratelnosti na ně lehce zapomenete! Na co však nezapomenete, je pocit, když se na PC poprvé stanete pavoučím mužem.