Recenze: Foretales

Foretales_

Budu vám vyprávět příběh… Příběh o magické liře a partičce zlodějíčků, ze kterých se měli stát hrdinové… Proč míchám ten balíček karet? Protože tohle není jen tak ledajaký příběh a Foretales není jen tak ledajaká karetka…

Tak v prví řadě všechno jsou tu karty. Suroviny, předměty, lokace, události, postavy, jejich schopnosti, dokonce i ten hudební nástroj ukazující budoucí klíčové události, kterým je třeba zabránit, jinak nastane konec světa… Nebo taky ne… Budoucnost tohohle stolu rozhodně není tesaná do kamene.

Času je ale málo… Které mise a v jakém pořadí splníte je pak jen na vás. Každou jde zároveň řešit různými způsoby a přestože ten nejočividnější zpravidla funguje, zároveň většinou nevede k nejlepšímu výsledku. Například do vězení se můžete dostat uplacením strážného u brány. Brnkačka, stačí zahrát pár karet a máte hotovo… A NEBO můžete pomocí místních najít jinou cestu, za ušetřené oběživo nakoupit sadu vybavení, které vám na příštím stole umožní zachránit vězně a získat novou kartu do balíčku! Ještě před tím, než stačí zhasnout vítězná obrazovka, tak už přemýšlíte o tom, co jste mohli udělat jinak a jaký by to asi mělo výsledek! Jednoduše paráda! Celý koncept ještě podtrhuje fakt, že klíčové události vedoucí ke konci světa na nikoho nečekají a vy před jejich spuštěním zpravidla nemáte čas projít všechny dostupné mise! To motivuje nejen k jejich opakování a hledání nových netradičních řešení, ale dokonce i opakovaným průchodům celou hrou!

Stejně nápadité jsou i zdejší souboje! Jasně, s nepřáteli si můžete dát na férovku po tlamě… Kdo by to ovšem dělal, když je můžete uplatit, vystrašit, ohromit, překecat nebo jinak přesvědčit o tom, že skončit rubem vzhůru na místní odhazovací hromádce se jim vážně nechce! Jenže na to potřebujete odpovídající zdroje… Jak postupně přituhuje, zvedají se i celkové sázky a každá zlatka nebo bod věhlasu se počítá! Většina akcí se sice neustále opakuje a rychle se tak okouká, hra s tím naštěstí alespoň částečně počítá v rámci neustále se stupňující obtížnosti vyžadující, abyste je opakovali co nejefektivněji.

Jasně, Foretales mohlo mít rozmanitější balíčky a lépe řešený systém pomocníků i doplňování karet schopností. I tak jde nicméně o titul, který by si žádný fanoušek virtuálního karbanu neměl nechat ujít! Takhle nápadité karty už jsme totiž pěkně dlouho nehráli!