Recenze deskové hry Project L

mELKO_01

Fyzickou verzi Tetrisu jsme měli v kufru s hrami už za totáče. Byla to taková plastová krabička s vyskládanými dílky, které jste z ní vysypali a následně jste je tam už nikdy nedokázali naskládat zpátky… Joo, to byly časy. No a český Project L je vlastně dost podobný. Jen tedy místo krabičky máte igelitový pytlík, takže nebudete muset znovuprožívat noční můry svého dětství, případně rodičovství, když jste se to po vašich ratolestech snažili dát všechno zase dohromady!

Pravidla téhle hry se vejdou na jednu malou kartičku… Tedy ona zas tak malá není, ale to je tím, že se na ní musela vejít pravidla ve čtyřech jazycích. Hráči se střídají ve stých tazích, během kterých mohou provést až tři akce. Můžou si dobírat bílé i černé kartičky z dostupné nabídky, do již získaných umisťovat své dílky nebo si dobírat nové dílky první úrovně či již vlastněné vyměňovat za lepší ze společné zásoby. Poslední speciální akce jim pak umožňuje umístit po dílku do každé své skládačky, čímž můžou ve finální fázi hry získat potřebný náskok nad ostatními. Jakmile se z doplňkové hromádky dobere poslední černá skládačka, odehraje se ještě jedno poslední kolo, nasčítají se body na dokončených skládačkách a kdo jich má nejvíc, vyhrává. Ne, žádnou velkou vědu v tom nehledejte. Stejně jako Tetris je i Project L na pochopení neskutečně jednoduchá záležitost, do které se může pustit každý, kdo už dokáže pochopit, že by si ty barevné věci neměl strkat do pusy. A stejně jako u legendární videohry i tady můžete jen tak umisťovat kostičky, nebo s nimi začít dělat psí kusy. Zkrátka a dobře totálně jednoduchá, brutálně zábavná a těžce návyková záležitost!

Kromě špičkové hratelnosti je zároveň nutno vyzdvihnout i luxusní balení! Krabička vypadá jako něco, v čem byste normálně hledali spíš velice drahou erotickou pomůcku, než deskovou hru! Insert sice ani jednodušší být nemůže, ale kartičky na místě udrží a všechny dílky se vám do přiloženého igelitového pytlíku taky vejdou. Obojí je pak zpracované tak kvalitně, že budete mít chvílemi nutkání vytáhnout ze šuplíku bíle rukavičky, abyste to všechno náhodou nějak neušpinili. Jednoduše krása!

Máte rádi prostorové hádanky, jste notně soutěživí a hledáte nějakou deskovku, kterou můžete hrát ve více lidech a zároveň vám nezabere moc místa? Tak to si Project L zamilujete! V Brně vznikla opravdu nádherná deskovka, na kterou můžeme být coby národ právem pyšní!

• luxusně zpracované karty i dílky
  • pravidla pochopíte během pár minut
  • ohromná míra znovuhratelnosti