Recenze: Vampire: The Masquerade – Swansong

Swansong_

Znáte ten pocit, když dlouho čekáte na vydání hry v naději, že to bude terno a pak ji konečně spustíte a on je to spíš takový lehký nadprůměr?

RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT VE VIDEU NÍŽE!

Vampire the Masquerade Swansong vás hned na úvod zahltí kvantem informací o postavách, které se vám ještě ani nepředstavily, tedy až na pár známých jmen ze série. A než se stihnete chytit už se pere špinavé prádlo ve složitých rodinných vazbách. Že už chcete hrát? Ještě ne! Tenhle zmatek doprovází nepříliš hezky zpracovaná animace mimiky. Ta místy bohužel působí spíš směšně, jenže na ohrožení vašeho druhu není sakra nic vtipného! Po vyslechnutí sáhodlouhého rozhovoru přichází na řadu rychlé představení hratelných postav v rámci tutoriálu. Ano, stále ještě čekáme, až nás hra pustí ke kormidlu… Textový tutoriál je tu podrobný, možná až moc, a vysvětluje někdy až zbytečně složitou mechaniku schopností! Konečně jsme měli možnost se trochu projít s postavou… a pak přišla tuna textů, které pro pochopení děje prostě přečíst musíte… Mise, kde se snažíte přijít na to, proč se svůdná upírka Emem ocitla kdesi v podzemí je v podstatě jen dalším tutoriálem… Tady už alespoň zvolna nastupuje detektivní prvek, který je pilířem celé hry. Při zahájení mise nebo chcete-li epizody si vyberete postavu. Té na začátku přidělíte schopnosti, jako třeba hackování nebo výřečnost, ale tady bohužel s jakoukoliv úpravou postavy končíte.

Tři hratelné postavy, jedna doprovodná a mimořádně otravná ušišlaná holčička mají bohužel charisma herců ze Stmívání… Neodpovídající reakce vůči situaci, chatrný dabing a bezduché rozhovory o ničem jsou tu na nočním pořádku… Zlatý Oblivion… Těžko se nám s nimy sžívalo natož soucítilo. Zkusili jsme se tak zaměřit na jednotlivé příběhy každé mise, kde se dá občas narazit na zajímavou rodinnou motanici, třeba i s připoutaným, polomrtvým chlapem visícím z rámu postele… Hra vás občas překvapí nějakou skrytou místností nebo heslem k pečlivě skrytému trezoru. Vaše volba při rozhovorech může odhalit zajímavé zvraty, bohužel často ale nemáte potřebnou schopnost pro použití nejvhodnější volby a tak vás nepřítel prostě přeargumentuje, zvláště na začátku hry, kde chcete, aby vás to vtáhlo a bavilo, má tenhle faktor spíše odpuzující účinek.

Lokace, přes svoji nápaditost občas působí tak nějak… prázdně, kromě poznámek, těch je tam dost. Po grafické stránce na nás hra působí starším dojmem, na druhou stranu staví primárně na příběhu a hlavně na lore série. Pokud nejste fanoušky předchozích dílů a nevyznáte se v tomto temném světě a jeho politice, nejspíš tahle hra nebude pro vás. Pokud ale víte s čím si hrajete, pak by jste z tohoto dílu mohli vytřískat jeho maximum.