Recenze: Subnautica: Below Zero

Subnautica_BelowZero_1920x1080 (No Logo)

Slovy klasika… Hrdinové sequelů nejlépe chutnají za studena… A v Subnautica Below Zero, pokračování jednoho z nejlepších survivalů poslední dekády, se zdejší hlavní protagonistka podává vždy zásadně ledově vychlazená!

Jaký byl druhý výlet na 4546B? Stejný a přitom úplně jiný… V jádru vás totiž čeká to samé. Těžíte suroviny… Skenujete fragmenty technologií… stavíte si ponorky… budujete základny… a snažíte neumřít hlady, žízní ani podchlazením. Jak už tomu ovšem na vzdálených planetách plných mimozemských artefaktů bývá, všechno se zkomplikuje rychleji, než stačíte říct leviatan. Jak? Nebudeme spoilovat, ale na příběh je tu kladený daleko větší důraz, než posledně. Trochu to místním vodám ubírá na tajemnosti, jenže Below Zero od samého začátku počítá s tím, že jste hráli původní Subnauticu. A to nejen ohledně vašich znalostí místních poměrů…

Důležité věci vám hra ve velkém neservíruje na stříbrném podnose… Zdejší fauna je daleko nebezpečnější a největší štiky v tomhle rybníku nezevlují jenom na okrajích mapy. Ta je co do rozlohy mnohem menší, vynahrazuje si to ale hromadou detailních jeskyních komplexů a skrytých tajemství. Najdete díru v ledovci nebo mořském dně? Zaručeně tam objevíte něco zajímavého a hlavně užitečného! Nové biomy jsou jedním slovem dechberoucí… a tím nemyslíme, že si máte v survival režimu hlídat stav kyslíku… Vývojáři překonali sami sebe a místní podvodní ledové království vás svým audiovizuálním zpracováním spolehlivě stáhne do svých hlubin. A to doslova, protože většina života se tu ukrývá pod povrchem. A tak plavete okolo, kocháte se a snažíte se při tom neskončit jako něčí večeře. Díky všudypřítomným ledovcům… nepředvídatelnému a neustále se měnícímu počasí… a obecně daleko temnějším vodám… pak máte pocit, jako byste byli v úplně jiném světě. Tohle už vážně není ten tichý tropický ráj, v jakém jste skončili minule! Tady přežijí pouze ti nejotužilejší!

Marně přemýšlíme, co téhle hře vytknout… Snad jen zbytečně moc pevniny… Jenže i ta slouží jako důležitá součást parádního příběhu a vlastně se na ní nudit nebudete. Subnautica Below Zero zkrátka dokázala geniálně navázat na svého předchůdce! Takže se nasoukejte do neoprénu a stopněte si raketu. Voda je touhle dobou nádherně ledová a příšery ještě nevečeřely!

• dokonalá atmosféra
  • nádherná prostředí
  • skvělý příběh