Recenze: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

Marvel’s Spider-Man Miles Morales_08

Už i na něj došlo. Rostoucí ceny energií a brzký nástup zimy vyhnaly pavoučka do tepla. Obyvatele New Yorku si tak podali spekulanti s elektřinou a jejich špinavé praktiky, vedle kterých starý Kingpin působil jak skautík co rozhazuje sušenky. Jenže v Harlemu sou pěkně vostrý kořeni, co svý homies nenechaj mrznout jak kuřecí nugety. Kámo a ten nejvostřejší je Miles, kterej je tak nabitej, až to s nim řeže vo podlahu. Takže vo svátky proud bude, i kdyby měli v Roxxonu vorat tlamou sníh.

A orat skutečně budou, protože Miles Morales, který byl v remasterovaném Spajdým vedlejší postavou, přebírá ústřední roli v boji se zločinci. A není na to sám. Dle hesla nepřítel mého nepřítele je můj přítel, zkouší navázat kontakty s Podsvětím a vysloužilými hrdiny v důchodu. A do toho plní tradiční povinnosti superhrdiny, jako hledání koček, stíhání holubů, měření rychlosti, hledání starých krámů a renovování vysloužilých částí města. Však ten most by stejně spadnul…

Herní náplní je Marvel’s Spider-Man: Miles Morales stejný jako jeho předchůdce, avšak s jiným poměrem aktivit. Zatímco Peter zapojoval často také intelekt, čímž držel proměnlivé tempo hry, Miles víc drnká na akční pavučinu. Díky venomským schopnostem vypadají jeho souboje o poznání efektivněji. A to navzdory faktu, že má méně moderních serepetiček. Občas sice dovednosti působí už lehce překombinovaně, ale koho to zajímá, když se během několika sekund z Predátora stane Flash.

Když nad tím přemýšlíme, celé pojetí hry se snaží jít s dobou jak mezek brodem. Vedlejší aktivity vytahují zajímavá sociální témata, pravá ruka Milese je ukázkový geek řešící problémy na počkání a bez mobilu nečapnete ani kapsáře v parku. Až si člověk říká, jestli by trocha komorního přístupu nedala víc vyniknout vánočnímu duchu New Yorku, kterého si příliš neužijete. Ne, že bychom chtěli zjišťovat, zda je Kevin opět sám doma, ale santovský převlek Spider-mana je to poslední, co vzbuzuje chutě na svátky. A co když se uškrtí?

Poslední přírůstek do pavoučí značky je přesto skvělým doplňkem remasteru… což je ale problém. Na konzolích nebylo možné Milesův příběh vydat společně s hlavní hrou, ale na PC díky opožděnému vydání ano. Morales má všechny znaky datadisku, a přesto vyšel samostatně… Za plnou cenu… Se sotva poloviční herní dobou… Možná jsme jako PC hráči ochotní zruinovat rozpočet za nadupané herní sestavy, ale nejsme pomatení turisté v centru Manhattanu… To bylo naposledy Sony, příště ti to hodíme na hlavu.