Recenze karetní hry Hra o trůny: Spiknutí

Spiknuti_01

Železný trůn může zahřívat jen jedno pozadí a můžete si být jistí, že bez spojenců o to vaše nepůjde. V karetce Hra o trůny: Spiknutí vás přitom čeká boj na ostří nože! Tady jde čest, přátelství a morálka stranou. Přežije jen ten nejmazanější!

Pravidla téhle karetní hry jsou jednoduchá! Hraje se na dvě až tři roční období, kdy každé má několik kol. Na začátku každého období dostanete do ruky deset karet vlivu, které pak následně hrajete ve snaze získat na svou stranu nejrůznější spojence. Z hromádky spojenců v každém kole líznete jednu kartu, o kterou následně bojujete za pomocí svých karet vlivu. Kdo na konci kola bude mít před sebou nejvíc vlivu, ten získává nového spojence, kterého může umístit napravo nebo nalevo vedle své karty vůdce. Takhle vytváří hráči svou velkou a malou radu. Na konci partie pak vyhrává ten, kdo bude mít nejsilnější malou radu na stole, tedy tu s menším počtem celkového součtu vlivu. Vtip ovšem spočívá v tom, že své rady vždycky sdílíte s hráči po vaší pravici a levici! Jo a taky, že tohle je Hra o trůny, takže o nejrůznější nečekané zvraty a podrazy není nikdy nouze! Většina karet vlivu má navíc vlastní schopnosti, které po jejich zahrání aplikujete a vnášíte tak do všeho ještě větší chaos.

Ne vždycky se přitom musíte boje o spojence účastnit, nebo se ho snažit za každou cenu vyhrát. Někteří totiž podle situace skončí v jedné z vašich rad, aniž byste museli hnout prstem, případně vám k tomu stačil jen malíček… Každý spojenec má totiž vlastní speciální efekt, který buďto ovlivňuje situaci během sázek, nebo po ní. Může se vám tak klidně stát, že jedna vyhraná sázka vám získá hned několik spojenců najednou, nebo díky ní totálně rozložíte některou z rad soupeře! Finálním prvkem hratelnosti jsou pak žetony vlivu, které mají hodnotu od jedné do tří. Vítěz sázky vždycky jeden získá a může ho umísti do jedné ze svých rad. Jenže netuší, jakou hodnotu žeton má! Stejně jako se spojenci i s žetony pak lze různě manipulovat a přesouvat je sem a tam.

V základní variantě hry je tohle všechno dost o náhodě. V těch pokročilejších ovšem můžete daleko víc taktizovat, pokud budete chtít od téhle karetní hry víc. Můžete do balíčku sázek přidat karty událostí, které dokáží zásadním způsobem ovlivnit situaci a jednotlivým vůdcům zas rozdat jejich balíčky speciálních karet sázek, ze kterých si budou na začátku každého období jednu brát! Další úprava pravidel vám pak umožňuje hrát s odkrytými spojenci takže víte, o co všechno se bude v daném ročním období hrát! Na své si tak přijdou i vyznavači složitějších a taktičtějších karetních her. I určování výsledků je zábava, protože až do konce netušíte, jakou hodnotu mají žetony vlivu v jednotlivých radách. Klidně se vám tak může stát, že nakonec všechno dopadne úplně jinak, než jste plánovali! Na to, že ve finále nejde o nijak komplexní hru, se povedlo autorům dokonale vystihnout atmosféru předlohy!

Pokud jde o zpracování, tak hře není moc co vytknout! Krabička se vám bude ve sbírce krásně vyjímat. Insert je sice minimalistický, díky uzavíratelným plastovým pytlíkům ovšem ani není potřeba složitějšího řešení. Karty jsou kvalitní s nádhernými ilustracemi, obzvláště ty velké spojenců a vůdců. Jen snad žetony vlivu mohly být o něco větší a karta kol a ročních období zase z kvalitnějšího kartonu. Jako vždycky ovšem nejde o nic, co by se nedalo vyřešit s pomocí 3D tiskárny!

Hra o trůny: Spiknutí vás nevezme na bitevní pole plná draků a nemrtvých, nýbrž ke stolu v potemnělé místnosti, kde se rozhoduje o osudu celých království, jen zřídka se od nich odchází bez dýky v zádech a jen málokdy tam něco vychází přesně podle plánu! Zkrátka ideální party karetka pro každého fanouška téhle série!

• dokonalá atmosféra zrady
  • svižná a zábavná hratelnost
  • nádherné vizuální zpracování
  • cena oproti jiným party karetkám

Obsah balení – základní hry:

3-6

90 minut

14+

1 počítadlo času, 1 počítadlo kol, 1 počítadlo roční doby, 1 žeton prvního hráče, 54 žetonů moci, 9 karet vůdců, 50 karet spojeců, 62 karet standardního vlivu, 11 karet vlivu z událostí, 36 karet vlivu vázaného na vůdce, 6 referenčních karet