Recenze deskové hry Pán Prstenů: Putování po Středozemi – Stínové cesty

Stínové cesty_01

Desková hra Pán prstenů: Putování po Středozemi, kterou jsme před nějakou dobou recenzovali (recenzi najdete zde), bylo jedno z nejlepších a největších dobrodružství, jaké jsme v rámci naší deskovkářské sekce absolvovali. Geniální spojení figurek, mobilní aplikace a atmosféry Středozemě vás zkrátka přiková ke stolu! Víte co je ale lepší než pořádné dobrodružství? No přece víc pořádných dobrodružství!

Pán prstenů: Putování po Středozemi – Stínové cesty vám tak v první řadě nabídne k odehrání úplně novou kampaň s rozvětveným příběhem! Společně s událostmi a komponenty různě mixující aplikací stejně jako teď už solidním společenstvem hrdinů k dispozici a karet k použití se tak můžete těšit na nejednu epickou výpravu! A to nejen v rámci nové kampaně, ale i té ze základní verze téhle parádní deskovky! V aplikaci totiž stačí značit novou expanzi jako zakoupenou a ona novinky začlení do té původní! Jasně, nepůjde o zbrusu nové dobrodružství, změn nicméně bude víc než dost na to, abyste rádi znova svolali ostatní dobrodruhy ke stolu!

Stínové cesty zároveň přidávají do hry některé nové herní mechaniky. Tou nejdůležitější je zkaženost, která v podstatě přidává třetí ukazatel schopný vašeho geroje poslat k zemi. Stačí nasbírat čtyři žetony zkaženosti a už vás čeká test posledního vzdoru! Žetonů zkaženosti se ale nezbavíte mezi jednotlivými dobrodružstvími, takže si na tenhle ukazatel musíte dávat zatraceně velký pozor. Zároveň jsou s ní spojené vyhodnocení některých událostí na základě toho, zda je hrdina zkažený nebo nezkažený. Další novinkou jsou náročné oblasti. Ty mají stínové cesty společné s Válečným tažením a ztěžují dost drastickým způsobem pohyb po mapě. Jakmile se do takové oblasti totiž dostanete, nemůžete se z ní ve stejném tahu dostat, pokud neodhodíte jednu ze svých připravených karet. A protože čas v téhle hře není nikdy na vaší straně, je třeba s náročnými oblastmi počítat plánovat okolo nich své přesuny.

Hráče, kteří rádi experimentují se svými postavami pak určitě potěší pět nových rolí kterými jsou bylinkář, kovkop, cestovatel, kovář a všetečka, stejně jako s nimi spojené karty rolí a nové karty předmětů! I nová pětice hrdinů stojí za zmínku, a to už jenom proto, že je vede sám Gandalf, který nám v základní hře dost chyběl! Tomu dělají společnost Dís, Balin, Arwen a Eleanor. Do cesty se jim postaví pětadvacet nových figurek monster a jak už jistě tušíte, nebyl by to pořádný výlet do temnoty, kdyby v ní někde nečíhala hromada pavouků, pár trollů a samozřejmě sám Balrog! Figurky jsou opět neskutečně detailní a přímo lákají k vytažení barev a štětečků! I bez úpravy je s nimi ovšem radost hrát… Tedy pokud nemáte strach z pavouků, to vám tohle rozšíření asi zadělá na solidní noční můry! Pochválit je třeba i mapové dílky putování. Těch je dvacet a na rozdíl od těch ze základní verze hry jsou mnohem rozmanitější, a to jak do ilustrací tak do tvarů včetně několika opravdu velkých ústředních dílů!

Poslední novinkou, kterou v balení najdete jsou čtyři nové druhy terénu, které využijete na deskách bojišť pro vytvoření ještě nápaditějších střetů! Vyvýšení umožňuje větší dostřel zbraněmi na dálku a lepší obranu proti útokům. Kláda při úspěšném testu hbitosti přidává odhodlání a žeton inspirace. Sutiny lze v případě splnění všech podmínek využít k útoku a pavučiny omezují pohyb.

Pokud jde o zpracování, tak insert opět chybí, ale vesměs není ani potřeba. Krabice vám bude dělat na poličce opět parádu a všechno se do ní bez problému vejde bez nutnosti vyndavat kartonovou vložku. Manuál jasně a přehledně představí všechny nové komponenty a mechaniky. Špičková kvalita žetonů, karet a dalších dílků zůstala též zachována a na figurky už jsme vychválit stačili! Jediným problémem tak pro někoho může být cena, která se pohybuje okolo dvou tisíc korun, což už je i při celkové kvalitě rozšíření opravdu hodně. Je nicméně třeba brát v potaz to, že v ceně je započítaná i nová kampaň čekající v aplikaci.

Máte rádi velké dobrodružné deskovky, ale vždycky vás štval čas strávení vším počítáním okolo? Pán Prstenů: Putování po Středozemi vás nechá užívat si všechnu zábavu, zatímco vám prostřednictvím své aplikace bude dělat pána jeskyně! A že v rozšíření Stínové cesty je to jeskyně jako víno! Pokud máte dohranou základní verzi, tady vás čekají desítky hodin nové zábavy!

• detailně zpracované figurky
  • dobrodružství řízené aplikací
  • nové komponenty obohacují i ostatní kampaně
  • nejde o úplně levnou srandu

1-5

60 – 120 minut

14+

20 oboustranných mapových dílů, 30 plastových figurek, 42 karet předmětů, 3 karty titulů, 25 karet dovedností hrdinů, 60 karet dovedností rolí, 4 karty terénu, 5 karet hrdinů, 13 žetonů terénu, 53 různých herních žetonů + pravidla