Recenze deskové hry Dům snů

Dům snů_01

Bez mučení se přiznáme, že Dům snů jsme si v seznamu distributora zaškrtli jenom proto, že naše zástupkyně šéfredaktora miluje House Flipper… A ještě, že tak. Jinak bychom totiž přišli o naprosto parádní deskovku pro návštěvy i vzájemné duely o to, kdo bude vařit večeři!

Postavit si svůj vlastní Dům snů není nic těžkého! Na začátku hry dostanete hrací desku obsahující dvanáct políček rozdělených na dvě patra po pěti a přízemí určené pro garáž nebo sklep. Vaším úkolem je během dvanácti kol tyhle prázdné pozice zaplnit tak, abyste získali co nejvíc vítězných bodů! Některé místnosti lze rozšiřovat přes víc polí a získat za ně tak bonusové body. Jiné lze zase doplnit speciálními místnostmi jako je například spižírna u kuchyně s podobným efektem. Pokud se vám navíc povede mít v domě alespoň jednu kartu kuchyně, ložnice a koupelny získáte další bonusové body, stejně jako za koupelnu v obou patrech! Nemůžete ale v horním patře stavět místnosti, dokud pod nimi už není nějaká místnost hotová a pokud nebudete mít k dispozici žádnou místnost, kterou byste mohli podle pravidel hry umístit, musíte kartu místnosti položit na desku domu opačnou stranou a nedostanete za ni žádné body.

Brnkačka říkáte si? Ne tak docela! Vtip totiž spočívá v tom, že karty vybíráte z nabídky, která se v každém kole mění a zároveň je navázaná ještě na druhou řadu karet. Vždycky si tak můžete vybrat jenom jeden sloupec. V horní řadě se přitom nachází hned několik druhů karet, bez kterých se z vás mistr architekt nikdy nestane! Tak v první řadě jsou tu střechy o čtyřech barvách a jednou kartou s vikýřem pro každou z nich. Vaše střecha může mít maximálně čtyři části a libovolné barvy, ale pokud se vám povede poskládat jednobarevnou, získáte hned osm bodů k dobru, zatímco za různobarevnou jen tři. Barvu si ovšem musíte pamatovat, protože je zakázáno se na karty střech dívat potom, co si je vezmete a položíte je opačnou stranou na svou desku domu. Karty příslušenství vám zase umožňují do místností a okolo domu rozmisťovat odpovídající žetony za další bonusové body. Umístěním takového žetonu do místnosti ji ale zamknete pro další rozšiřování. V horní řadě pak můžete najít ještě karty pomocníků, nářadí a vybavení, přičemž první dva druhy vám dávají nejrůznější výhody, dost často spojené s obcházením výše daných pravidel. Na prvním místě desky s novými kartami navíc nenajdete žádnou z výše uvedených karet. Kdo si vezme místnost z první pozice totiž pro další kolo získá žeton prvního hráče, což se hodí obzvláště při hraní ve dvou a ve třech, kdy lze uplatnit pravidlo odstranění jednoho sloupce dle výběru prvního hráče. Tím můžete ostatním dost slušně zavařit a do hry to přidává další zajímavý taktický prvek. No a to je všechno. Jednu partii odehrajete dřív, než stačíte říct jak se staví sen a stejně tak rychle naučíte pravidla náhodnou návštěvu, kterou nechcete učit žádnou ze svých složitějších deskovek!

Zpracování téhle deskovky je za těch cca sedmset padesát kaček, které za ni v obchodech dáte, naprosto špičkové! Desky domů jsou z kvalitního kartonu stejně jako deska pro karty a dokonce i přehledové karty! V krabici pak najdete parádní insert, díky kterému budete mít novou partii připravenou během minuty! A pokud by vám náhodou připadal prázdný tak je to tím, že ke hře existuje hromada dodatečných promo doplňků jako je auto nebo vánoční stromeček, které se dají různě sehnat. Karty taky něco vydrží a pokud byste si tuhle hru obzvláště oblíbili, bez problémů se vám do krabice vejdou i v obalech! Takhle přesně to má vypadat!

Dům snů je nenápadná deskovka, která nicméně vychází zas a znova, a to z dobrého důvodu! Jde totiž přesně o jednu z těch her, o které byste v obchodě nejspíš ani nezavadili pohledem a přitom se u nich budete královsky bavit i s méně zkušenými a mladšími hráči! A takových her by měl mít každý slušný pořadatel deskovkářských večerů vždycky několik po ruce!

• rychlá a návyková hratelnost
  • snadno pochopitelná pravidla
  • vysoce kvalitní zpracování komponent
  • pro ortodoxní deskovkáře možná až moc jednoduché

2-4

30 minut

7+

1 herní deska, 4 herní desky hráčů, 60 pokojových karet, 28 střešních karet, 20 karet s nástroji, vybavením a pomocníky, 10 žetonů vybavení, 1 miniatura domu pro prvního hráče, 1 knížka s hodnocením + 1 pravidla