Recenze: Chorus

Chorus_09

Myslíte si, že fanatické kulty patří na venkov, kde verbují jednodušší jedince? Pak se s námi vydejte do vzdálené budoucnosti, kde Prorok vede svůj Kruh zla za vesmírnou dominancí. Věrně mu přitom slouží i bojová pilotka Nara, která má moc ničit celé planety. Jednou se jí však v zakalené mysli rozsvítí a před temnou silou uteče. Ale jen do chvíle, než se Prorok rozhodne vyhladit vše živé v kosmu.

RECENZI SI MŮŽETE PUSTIT JAKO VIDEORECENZI NÍŽE!

To je základ pro akční vesmírnou střílečku Chorus a signál pro různé frakce, aby se spojily pod vedením hlavní hrdinky. Jen ta má o pár koleček navíc, promlouvá sama k sobě a jejím zpovědníkem je útočná stíhačka s umělou inteligencí. Snaha o psychologický přesah je v žánru něčím novým. Bohužel průměrné dialogy a béčkový dabing ho trochu sráží, a tak se z Nary nikdy nestane druhá Senua.

Stejně tak se ze hry nikdy nestane nic víc než jen čistokrevná akce s explorativními prvky. Ale ono to bohatě stačí! Studio Fishlabs servíruje výbornou hratelnost, která se může opřít o dobré ovládání a místy až epické střety vesmírných korábů. Jistě, většinu času se pohybujeme na pomezí Ace Combatu, kde supermoderní mašina brousí ostré hrany skupinám méně inteligentních protivníků. Ale důležité momenty a četní bossové přicházejí s flotilou, která se dobývá postupně za pomoci adrenalinových přestřelek a infarktových úniků. A to hned v několika galaxiích plných zoufalých obyvatel a pozůstatků mimozemských entit.

Díky nim má Nara k dispozici pár speciálních schopností, které doplňují trojici útočných zbraní. Tento arzenál, podobně jako pilotní dovednosti, vylepšuje během celé hry, a to pouhým používáním. V hangáru je sice možné koupit lepší kulomety, lasery nebo štíty, ale jde pouze o formu, jak utratit kredity z průzkumu světů. Raritní vybavení je k mání za úkoly, čímž se odkrývá největší slabina hry. I když jsou vesmírné soustavy vymyšlené a zpracované pěkně, chybí motiv se jimi blíže zabývat. Jako třeba bohatší historie, unikátní sběratelské věci nebo logické minihry. Ty jsou sice ve skromné míře zastoupeny v jeskyních, ale nejde o nic, na co bychom potřebovali titul z jaderné fyziky.

Chorus je poctivou žánrovkou střední třídy, která fanoušky vesmírných bojů zaplaví intenzivní akcí, padnoucím ovládáním a pěkným prostředím. A i když zbytek není dokonalý, nebudete mít čas nad tím přemýšlet, protože na horizontu už čekají další přisluhovači kultu.