Předehra: Going Medieval

Screenshot 2

Vždycky jste se chtěli stát králem všech simíků? Tak to by hra Going Medieval pro vás mohla představovat cestu k vašemu cíli…

Ne, tvořit si svoje poddané co se týká vzhledu a schopností, nebudete. Vlastně, nebudete ani moci rozhlašovat cíleně do světa, že máte volné postele a berete do svého malého království každého zoufalce, kterého jinde nechtějí. Vaši poddaní přicházejí sami od sebe v bliže nespecifikovaných událostech na základě rostoucího vlivu. Takže kácíte stromy, hloubíte šachty, pěstujete úrodu, stavíte baráčky a čekáte až se k vám nastěhuje další člověk, protože ty lidské zdroje pro vaše velkolepé plány obrovského hradu, prostě nestačí.

Hned na začátku nás však hra potěšila možností výběru scénářů od naprosto mírumilovného až po plného nájezdů z cizích vesnic, s možností nastavení obtížnosti u každého z nich. Následná volba počátečních podmínek není sice ohromující, jen dvě různé předpřipravené možnosti, ale možnost vytvořit si své vlastní to vynahrazuje. Pak stačí jen vybrat, kde chcete na mapě svojí osadu založit, zvolit své první osadníky a pak hurá do práce.

A že je jí jak na kostele… možnost určit každému z osadníků kdy bude pracovat, kdy bude odpočívat a kdy spát vám časem pomůže, aby život v rozrůstající se vesničce běžel jak na drátkách. Přidejte k tomu možnost určení priorit prací dle schopností každého z poddaných a můžete vytvořit skvěle fungující společnost, kde každý zná své místo.

Going Medieval vtrhl nedávno do early accessu a vývojáři mají hodně dlouhý seznam toho, co do hry chtějí přidat. A že je to hodně zásadní seznam od zprovoznění karavan a obchodu až po vliv náboženství a diplomacii. Zatím je hra spíše osekaná na základy budování a managementu jednotlivých obyvatel, ale až vývojáři splní svůj plán budoucích updatů, tak hru doufejme přetvoří do něčeho více komplexního. A toho se nemůžeme dočkat!

Podobné příspěvky